donderdag 30 mei 2013

Jam en een stevige soep

Afgelopen weekend lagen er sinaasappels op de fruitschaal waarvan de schillen er niet meer erg appetijtelijk uitzagen, zonde om weg te gooien en voor mij niet aantrekkelijk om te schillen en te eten. Op een of andere manier heb ik dat met citrusvruchten.
Taart maken, geen zin in.
Jam dan, ja lekker, voor op toast, door de yoghurt, alsnog te verwerken in een taart als ik dat wil.
Tevens lagen er ook nog citroenen, zal ik deze gelijk mee verwerken?
Nee, apart.
De sinaasappeljam heb ik op smaak gebracht met kardemom, gember en een kaneelstokje.
Aan de citroenjam heb ik niets toegevoegd, ik vind de smaak van citroen lekker puur en heeft voor mij persoonlijk in een jam geen toevoegingen nodig.
Een leuk klusje voor de zaterdagmiddag, hieronder het resultaat.



Afgelopen week had ik ineens zin in een Indische bonensoep. Dit heb ik vorig jaar een keer gegeten bij een huiskamerconcert van vrienden en ik vond dat zo lekker dat ik een lekker recept opgezocht
Ik heb daar zelf een heerlijke soep van heb gemaakt, daarna nog een paar keer, maar het was al weer even geleden. Ook bij warm weer is het heerlijk te eten. Lekker pittig.
Gemaakt met kokosmelk, pindakaas, lekkere groenten en natuurlijk bruine bonen. Als kruiden kijk ik altijd wat ik mijn kruidenla heb, en dat is veel :) Ik heb gebruikt; serehpoeder, kardemom, korianderblad, djahe, gember, kurkuma en gedroogde chilipepers.
Ik had ook nog een avocado liggen en heb daar een quacomole van gemaakt. Heb ook altijd wel knoflook en een tomaat liggen, dus deze er lekker doorheen gedaan, met natuurlijk ook weer koriander.
Stokbrood erbij gebakken en het was mooi weer, dus lekker buiten eten. 

                              



Geen opmerkingen:

Een reactie posten