zondag 14 juli 2013

het heeft even geduurd, maar hier weer een bericht

Eindelijk dan weer eens naar 1,5 maand een blogbericht.
Het is even stil geweest, teveel andere zaken aan mijn hoofd gehad die even de voorkeur hadden.
Dat kan gebeuren in 's mensenleven :)

Niet dat ik niets gedaan heb wat betreft eten en lekker koken, maar ook dat heeft op een wat lager pitje gestaan, of als er dan weer eens lekker gekokkereld was dan vergat ik ook wel een foto te maken.
Maar ach, ik pak hier de draad gewoon weer op.

Op een van de afgelopen vrijdagavonden hebben we gezellig bezoek gehad van lieve vrienden, daarvoor heerlijke hapjes gemaakt


Een aantal weken geleden had ik bij onze bestelling bij de Hofwebwinkel uit Biddinghuizen, heerlijke verse kapucijners. Daarmee heb ik een heerlijke maaltijd gemaakt met quinoa en door de kapucijners had ik natuurlijk spekjes gedaan en brie. Wat een goddelijke combinatie. Echt iets om vaker te maken.
De Hofwebwinkel is een online webshop met allerlei biologische en ecologische producten. Nu houden wij ervan om een steentje bij te dragen aan het welzijn van de aarde. We laten de producten thuis bezorgen, nu kost dat wel geld, maar.....omdat we verder niet heel veel in de winkel komen, komen we ook niet met verleidingen in aanmerking en dus geven we eigenlijk minder geld uit. En daarnaast zijn de producten erg lekker. Het vlees bestellen we bij een biologische slager hier in de omgeving; JPpuurvlees. Ook heerlijk en eerlijk vlees. 




 Tevens zijn we sinds enige tijd in het bezit van een stoomcooker, via marktplaats, omdat ik eerst wilde weten of het wel wat is. Het is een schot in de roos. De stoomcooker voor een prikkie van een ouder echtpaar over kunnen nemen, nog nooit gebruikt. Al diverse gerechten uitgeprobeerd, waaronder gestoomde aardappeltjes en prei, rode bieten en quinoa en vele andere groenten.
Weer een toegevoegde dimensie in de keuken :)




Daarnaast geniet ik van iedere dag die ik wat energie heb om dingen te maken, zoals bv een mayonaise, waarvan ik zoveel had gemaakt dat ik ook maar een potje bij de buren heb neergezet. Die hebben er heerlijk van gesmuld.
Vandaag was onze dochter thuis met een vriendin, ook bij hen viel de mayo in de smaak.
Ook nog creatief geweest met een clafoutis van rijstmeel.



Door het mooie weer is er ook weer gelegenheid om weer eens lekker op het terras in de stad te zitten.
Vorige week gefietst met een vriendin en daarna lekker op een terras beland, met een drankje en een heerlijk hapje.
Dat hoort voor mij bij het leven.

Een volgende keer hoop ik dat het niet zo lang meer duurt dat ik hier een bericht zal posten.
Er komen nog genoeg leuke eetmomenten aan deze zomer.
Op stapel staan een paar etentjes, verjaardagen en eind van de zomer een 21-dineetje van onze dochter met haar vriendinnen.
De plannen staan al klaar, ze weet wie er komen, ze weet hoe ze e.e.a. ingericht wil hebben en vanmorgen hebben we het menu vastgesteld.
Morgen gaat ze eerst naar Ibiza met vriendinnen, de week erna gaan we eerst het menu een keer proef maken. Dan voor 4 personen, eind van de zomer zullen er ongeveer 18 aan tafel zitten.
Erg leuk. Ook de voorpret daarvan.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten